Een van de leuke dingen van vakantie is, dat je er geen agenda hebt. Je hoeft niks. De roosters op school of werk, boodschappen doen en ’s avonds vergaderingen, Bijbelstudie, app en mail checken voordat je naar bed gaat… even niet belangrijk, toch?

Wie bepaalt eigenlijk jouw tijd? Ben je nog wel echt bereikbaar?

Sta je open voor de ander, sta je open voor God, nu op dit moment?

Jij krijgt elke dag van Hem. En elke dag krijg je tijd om God te aanbidden. Omdat wij daarvoor gemaakt zijn en God de eer krijgt die Hem toekomt.

Dus neem de tijd en open je hart voor Hem!

Om je te helpen hebben wij enkele mogelijkheden op een rijtje gezet om jouw relatie met God tijdens de vakantieperiode te verdiepen:

 

30 dagen met Ester

Het verhaal van Ester klinkt haast als een sprookje, maar als je het hebt gelezen is het spannend en helemaal niet zo sprookjesachtig. Om te weten te komen wat God ons wil zeggen door Zijn Woord over Ester, deelt Opkijken i.s.m. Uitgeverij Vuurbaak de inspirerende teksten uit het Bijbels dagboek ‘Kracht voor elke dag’. Almatine Leene heeft deze teksten geschreven en reken maar dat het je zal boeien! Inclusief vele extra’s als gedichten, puzzels en achtergrondinformatie. Een serie voor het hele gezin!

 

 

Op vakantie met Opkijken

Op vakantie gaat alles een beetje anders dan thuis. Met deze Opkijken serie bieden we je een handvat om waar je ook je vakantie doorbrengt, driemaal per week een moment te nemen voor stille tijd. De meditaties bevatten een bijbeltekst, een korte overdenking en een bijpassend filmpje. Ze hebben allemaal iets te maken met op reis zijn of vakantie vieren.

 

Ark Mission vakantiebijbelgids

Dit jaar is het thema van de Ark Mission Vakantiebijbelgid ‘Met volle teugen!’. Drie weken lang het goede leven met God ontdekken: Hij leidt je naar grazige weiden, Hij geeft je levend water, Hij nodigt je uit om bij Hem te komen als je moe bent. Neem de Vakantiebijbelgids mee naar je vakantiebestemming óf lees hem thuis in je luie stoel!

 

 

De Vakantiebijbelgids beschikbaar via de christelijke boekhandel. Hier kun je de gids alvast bekijken. 

 

 

Wie je bent in Christus

In de serie “Wie je bent in Christus” neemt Wilkin van de Kamp je veertig dagen mee in een zoektocht naar jouw identiteit in Christus. Voor elke dag is er een filmpje van zo’n twee minuten dat steeds een ander onderdeel van wie je in Christus mag zijn belicht. Pakkende korte filmpjes met een prachtige inhoud!

 

 

Bijbelse helden

In deze serie word je d.m.v. filmpjes meegenomen in het verhaal van elf bijbelse helden. Uiteraard komt een aantal bekende personages aan de orde (bijv. David en Maria), maar er zijn ook minder bekende helden bij, zoals Habakuk en Samma. Leer meer over wie zij waren en wat zij hebben betekend voor het evangelie.

 

 

Geboren om te groeien

“Discipelschap kost ons alles. En juist op dat punt zit het bij veel christenen vast”, aldus Jacques Brunt. In een serie filmpjes geeft hij bijbels onderwijs over hoe je als gelovige kunt groeien. Groeien in geloofszekerheid bijvoorbeeld, maar ook stille tijd, lofprijzing en schuldbelijdenis komen aan de orde.

De vakantieperiode is voor velen een tijd van rust en het opmaken van de (tussen)balans. Deze filmpjes willen je helpen om je geestelijke balans op te maken en je uitdagen om stapje voor stapje te groeien in geloof en toewijding aan onze Heer, Jezus Christus.

 

 

Meer bijbelstudiemateriaal bekijken? Bezoek het portal Gelovig Leren.

 

 

 

Categorie:

Reageer

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*