Wist je dat de Bijbel vol verrassingen zit?

Echt waar?! Ja! Desirée Mantel laat kinderen ontdekken door doe-opdrachten, raadsels en puzzels maar ook door coole weetjes hoe verrassend en interessant het kan zijn om de Bijbel in te duiken.

Echt waar?!
Haar Bijbelstudieboek ‘Echt waar?!’ voor kids, is door Danny uitgeprobeerd en zij laat weten: “Allereerst moet ik mijn grote bewondering uitspreken voor het enorme werk dat Desirée heeft verzet bij het schrijven van dit boek. Ze heeft heel veel Bijbelse achtergronden en werkvormen uitgezocht en dit op een passende manier bij elkaar gevoegd.”

Je krijgt het gevoel dat je ook echt iets gedaan hebt met elkaar.

Danny is als beheerder van de Facebookgroep en -pagina gevraagd om haar ervaring te delen: “Voor onze kinderen, wij hebben twee jongens, is dit een heel aansprekend boek, vanwege de manier waarop het in elkaar is gezet. De wijze waarop de vragen in het boek zijn gesteld is goed, want ze zijn heel concreet. Daarmee bedoel ik, dat het ‘denkwerk’ niet te ingewikkeld is. Vaak zijn er antwoorden ingevuld die mogen worden gekozen, in plaats van abstracte vragen waarin je zelf moet gaan ‘sturen’, omdat er anders geen antwoorden worden gegeven. Dit geeft veel duidelijkheid en daardoor krijg je het gevoel dat je ook echt iets hebt ‘gedaan’ met elkaar. Aan de andere kant zijn de ‘lessen’ niet te lang en dat past heel goed bij wiebelige kinderen ;-)”

Anders dan gewend
Danny legt verder nog uit dat de thema’s in het bijbelstudieboek anders zijn dan men van de meeste bijbelstudieboekjes gewend is. “De nadruk ligt wel echt op de bijbel, zo wordt er bij ieder thema een Bijbeltekst aangeleerd en deze komt tijdens iedere les van een thema terug om te stimuleren dat deze uit het hoofd wordt geleerd”, zegt zij. “Wat voor onze jongens aantrekkelijke thema’s zijn, zijn ‘de geestelijke wapenrusting’ en de lessen over dinosaurussen in het thema ‘evolutie en schepping’. Als ouder vind ik de thema’s over ‘emoties’ en ‘jij bent mooi’ erg aansprekend. Ik kan me voorstellen dat sommige christenen kritische gedachten hebben over het bespreken van thema’s als ‘andere godsdiensten’ of ‘magie’. Zelf heb ik daar niet zoveel bezwaar tegen, al zou ik de lessen wel eerst lezen, voordat ik ze zou aanbieden aan mijn kinderen en eventueel bepaalde stukjes weglaten. ”Ook heeft Danny nog een aandachtspunt rond de vormgeving van het boek: “Soms is het kleurgebruik wat druk. De grote van het boek en het papier zijn wel fijn; het is lekker soepel. De digitale plaatjes vind ik persoonlijk wat minder mooi, maar dat is smaak.”

Nieuwsgierig?
Christelijk Opvoeden en Opkijken.nl zijn blij met de reacties van Danny en haar zoons. De nieuwsgierigheid naar dit bijbelstudieboek voor kids wordt daardoor nog groter! Ben jij ook nieuwsgierig naar ‘Echt waar?!’? Wij mogen drie exemplaren weggeven!

Uiteraard kun je ‘Echt waar?!’ ook bestellen. Mail daarvoor naar desireeoosterhuis@hotmail.com. Prijs is 14,99 euro (excl. verzendkosten/vanaf 5 boekjes gratis verzending). Het is aan te bevelen om voor elk kind een eigen boek aan te schaffen, zodat ze erin kunnen schrijven.

WINACTIE
Vul je gegevens in en maak kans op het bijbelstudieboek voor kids ‘Echt waar?!’

HET IS NIET MEER MOGELIJK MEE TE DOEN AAN DEZE WINACTIE.